Overvallen, (opnieuw) letterlijk en figuurlijk - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mark Koff - WaarBenJij.nu Overvallen, (opnieuw) letterlijk en figuurlijk - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mark Koff - WaarBenJij.nu

Overvallen, (opnieuw) letterlijk en figuurlijk

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

31 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

Hello Holland,

There we are again...

Ik zag zojuist dat ik eigenlijk sinds - Jakarta niks meer heb geschreven. Dat wordt dus even inhalen. Vanuit Jakarta was ik dus beroofd van camera en portomonnee toen ik op weg was naar de Botanische tuinen in Bogor. Daarna ben ik vanaf Bogor teruggereist naar Jakarta om vervolgens de trein naar Bandung te pakken waar ik in een ontzettend leuk (wel buitengelegen) hostel aankwam. Dit hostel was een zuster van hetgeen in Jakarta, en de kwaliteit was zeker vergelijkbaar (Hunny Hostels). In de trein naar Bandung ben ik Jacco, een andere Nederlandse Solo traveller tegen gekomen, waar ik eigenlijk vanaf dat moment ook heel Indonesie heb afgereist. In Bandung hebben we scooters gehuurd om een Vulkaan te bekijken. We hadden begrepen dat er 1 mooie te vinden was en een andere die minder bijzonder was. Aangezien wij allebei een richtingsgevoel hebben van een coconut, zijn we dus naar de less interesting one gegaan. Was mooi om gezien te hebben, maar niet om over naar huis te schrijven. Terwijl de hele vulkaan vol stond met toeristenbussen, auto's en foto-makende Jappen, waren wij binnen mum van tijd boven (achteraf hoorde we dat veel bussen zijn teruggekeerd en de vulkaan nooit bereikt hebben). Na 1 of 2 foto's te hebben geklikt, draaiden wij ons om om door de rijstvelden en wat mooie weggetjes naar huis terug te rijden. Helaas gooide de Jappen roet in het eten en werden wij weer om de beurt op de foto gezet met elke afzonderlijke spleetoog, wat ons uiteindelijk de middag heeft gekost. Dat terzijde.

Van Bandung naar Yokjakarta (Yokja) gereist om daar weer op een andere scooter de Borobadur en Pratenden (ofzo) te bekijken. De tweede vond ik erg fascinerend, Borobodur is vergelijkbaar met Ankorwat in Cambodja en viel mij dus wat tegen. Omdat ik geen foto's meer heb van Ankorwat (camera gestolen) kun je de Borobadur als mooi vergelijkstuk nemen. Stiekem hebben we in Jokya met een Pool, Jacco, een Brit en een Ozzy een klein feestje gepakt ergens aan t randje van de stad. Na bakken met cocktails, heel Azie om ons heen omdat ze zo af en toe wel eens een shotje mee mochten pikken en een hoop feestgebruis, werd ik s' morgens wakker met een stevige kater in mijn bed in het hostel samen met de Australier. Jacco en de Pool hebben het niet gered de club uit te wandelen en werden, vrij gek, wakker in verlaten club. De Brit werd wakker op een bankje op het lokale busstation.

Aangezien Jacco en ik een tour zouden doen met als eindpunt Bali, was het even haasten voor onze grote Nederlandse vriend maar uiteindelijk zaten we op de bus met als eerste tussenstop Mount Bromo (op Java nogsteeds). Hier sliepen wij in een ge-upgrade hotel op het puntje van de berg bij het view-point, aldus de tourguide. Helaas zaten wij in een hotel (wel op het puntje van de berg) waar de stroom was uitgevallen. Kokend water hadden ze ook nog nooit van gehoord en nadat wij 's morgens een klein ontbijt ophadden, hadden wij verder niks meer genuttigd (arrival was om 23.30 ofzo). Uiteindelijk heeft de eigenaar 500m bergafwaarts boiled water voor ons gehaald en konden wij (zonder bestek maar met 2 vulling-loze pennen) ons zelfmeegebrachte noodle soupje eten. S morgens eerst met de Jeep naar het view-point gereden bij een nabijgelegen berg waar we de zonsopgang bekeken. Dit is tot nu toe een van de meest spectaculaire momenten die ik heb meegemaakt (helaas wel erg toeristisch) en staat zeker in lijn met Australisch Whit Sundays en Fraser Island en Fiji. Daarna met de Jeep naar de vulkaan zelf gereden en die beklommen. Deze was overigens in 2011 nog actief geweest en hij rookte vrij aardig om het maar even zachtjes uit te drukken.

Daarna weer met de shuttle richting het puntje van Java te rijden om daar de Ferry te pakken naar Bali (Denpasar). Daar savonds rond 00.00u aangekomen moesten we een taxi hebben en deze grote vrienden wisten dat BackpackBirdy na een klein slaapje totaal niet wakker is. Telefoon 2 werd dus al snel gestolen. Gelukkig kon ik via Jacco, Joris en Malou bereiken en na een lekker hapje bij de McDonalds in Kuta (om 03.00 smorgens met Joris en Jacco) snel naar zijn huis gecrosst waar ik 4 nachen heerlijk heb kunnen verblijven.

Kuta is fantastisch. Party Party Party. Je hebt daar zeker een scooter nodig, maar zo'n scooter huur je voor zo'n 4 a 5 euro per dag. Een van de bekendste clubs daar in Skygarden waar ze tussen 5-10, 2uur onbeperkt eten hebben (BBQ/Grill etc) voor minder dan 5 euro en waar ze tussen 21.00-22.00u gratis cocktails weggeven. Daarnaast heeft het 7 of 9 verschillende discotheken in het pand, waar de meest spectaculaire light/vuur en lasershows werden neergezet die ik ooit heb gezien (kan Misteryland of Tomorrowland nog wat van leren).

Vanuit Kuta tripjes gemaakt naar Ubud (waar we koffie hebben gedronken waarvan de bonen worden opgegeten door een dier genaamd Lawak en die het daarna uitpoept en dat dus wordt gemaald tot koffiebonen) en Lake Batur (wat overigens vergelijkbaar is met Bromo maar minder toeristisch en bijna net zo mooi en waar de Hot springs te vinden zijn), naar het noorden, naar Uluwatu (surfers paradise) en nabije omgeving.

Ook zijn wij naar de Gili eilanden geweest (tikkeltje vergelijkbaar met Fiji eilanden), waar wij 6 nachten op Gili Trawangan (party island) hebben getukt en 1 nacht gratis bij een bar in een soort strandhutje op het strand ongeveer 1.5 meter van het water hebben getukt. Fantastische ervaring onder het genot van een klein jointje. Want daar houden ze wel van in de Aziatische landen.

Daana weer teruggegaan naar Joris en Malou en toen was het tijd om te vertrekken. Jacco blijft nog even, ik zit nu op Singapore te wachten op mn vlucht naar Bangkok (over 6 uurtjes om 06.35 smorgens). Daar verblijf ik 1 nacht en ga dan richting Nederland. Ik zal me de komende uren vermaken met gratis stoelmassages, gratis internet, bioscoop en mijn favo spel op de oudste nokia telefoon die er bestaat "Rapid Roll".

Ik heb enorm genoten. Ik had graag nog langer gebleven, maar kijk ook uit weer naar huis te gaan om iedereen weer te zien etc. En zodat ik even mijn zaken weer op orde kan stellen met verzekeringen etc. Ik heb weer veel nieuwe mensen leren kennen en veel gelachen.

En ach die verhalen over die hondenbeet en die diefstallen, die kunnen me "gestolen worden".

Gegroet en wie weet komt er een spoedig vervolg met het oog op Uganda.


  • 31 Augustus 2013 - 21:47

    Gerrit:

    Doe je goed, Birdy, mooie ervaringen, kan niemand je meer afnemen...G

  • 01 September 2013 - 02:51

    ~Trix:

    Wij verheugen ons erop om je weer te zien kanjer!

  • 01 September 2013 - 03:58

    Job:

    Markie! Mooie verhalen jongen! Snel even biertje pakken! Goede vlucht!

  • 01 September 2013 - 13:30

    Annelies:

    Goede reis en ik denk dat Trix( Bob ook natuurlijk) blij zullen zijn je terug te zien na deze "bijzondere" reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 30 Juni 2013
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 7564

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 24 Maart 2014

5 Months Uganda

04 Juli 2013 - 03 September 2013

Backpack Deel 2

Landen bezocht: