First days in Bangkok - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Mark Koff - WaarBenJij.nu First days in Bangkok - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Mark Koff - WaarBenJij.nu

First days in Bangkok

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

10 Juli 2013 | Nederland, Abcoude

Sawatdi khrap,

Het eerste echte verslag dan maar, vanuit ons hotel Galleria 10 in Bangkok.
Donderdag middag ben ik op het vliegtuig gestapt, na nog een heerlijke Mc Kroket te hebben gescoord op Schiphol Airport. De vlucht was fantastisch. China Southern Airlines, een vrij nieuw vliegtuig en ontzetteeend veel beenruimte voor iedereen. Ik kon gestrekt zitten, in economy class, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Na de films Deux Freres, Margin Call, Definitely Maybe, Playing for Keeps, nog iets en een stukje Mr Bean on Holiday te hebben gekeken, stond ik al in Hangzhou (China) waar ik een overstap van 2 uurtjes had om vervolgens nog 3 uur op een andere vlucht te stappen naar Bangkok. Rond 11.00am aangekomen in Bangkok en een taxi naar het hotel gepakt. Het hotel is fantastisch. Luxe kamers, Rooftop bar, Roof top swimming pool, lobby beneden. T eerste weekend hebben we vooral Bangkok proberen te verkennen. Direct bij aankomst al de eerste massage gepakt, t weekend gestapt etc. Aangezien het regenseizoen is komen er toch zo'n 2x per dag relatief korte enorme buien de lucht uitvallen. Met de hitte erbij is het enorm vochtig/zweterig, vooral als je in pak loopt. Dit gaat vaak gepaard met korte onweersbuien, waarbij zaterdag de bliksem insloeg ons buur-hotel. Wij lekker overdekt op de Rooftopbar aan het ''chillen'' toen het insloeg, wat een enorme flits en knal opleverde, gelukkig was dat de bliksemafleider.

Zondagavond vonden de eerste voorbereidingen plaats voor het project en maandagochtend ging om 07.00 uur de wekker (Wake-up Call), zodat we om 08.00u aan't ontbijt zaten. Ma-vr voor de komende 3 weken zitten we dus van 0900-1700u te werken met een uurtje pauze tussen door. Gelukkig kan dit beneden in een lounge lobby, boven in de rooftopbar of lekker buiten aan het zwembad op het terras. Voor de rest zijn we ongeveer elke dag op weg naar meetings in Bangkok bij bedrijven. We werken samen met tolken (Thaise studenten) en deze zijn ontzettend gemotiveerd. Je komt dus naast buitenlandse bedrijven ook in aanraking met studenten van hier. Ontzettend leuk dus.

Over 2 minuten gaan we met de hele groep uit eten (Hangover-eten, want vannacht toch even gestapt en dan is 07.00u toch wel vroeg om op te staan). Dus ik peer m, en volgende keer krijgen jullie wel een wat spannender verhaal:) jullie kunnen onze dagelijkse bezigheid checken op www.ecp.reislogger.nl, waar ieder van de groep 1maal een verhaal tikt. Die van mij heb ik vanmorgen geschreven (titel "Ik haak in" ofzo) en misschien is die wat leuker om te lezen:)

Groetjes

• 10 Juli 2013 - 16:45

Trix:

Klinkt allemaal niet slecht meneer!
    Daar mag je wel wat voor "zweten".